karrosdressyr.blogg.se

Blogg om min vardag med hästarna.

Hoppla!

Kategori: Danmark

Ännu en dag i stallet, dock med mycket regn.. Så tråkigt när det regnar.. Alla hästar blev ridna och fick röra på sig idag, jag fick även rida lite idag. Saknar verkligen att rida hemma.. Här är det så svårt att veta om man gör rätt/fel hur mycket man får göra hur mycket man får ta i hästen, korrigera osv.. Man är ju aldrig ensam i ridhallen heller, vilket är bra för då får jag oftast mycket hjälp. Bara att rida fram en häst ger mycket för mig. Mest fokus lägger jag på min sits, in med tårna!! Det gäller att ha såpass mycket självdiciplin att man tännker på de hela tiden utan att tappa fokus på sin ridning och de andra i ridhallen samt att man inte börjar klämma med knäna för att man vrider om fötterna. Ridsport är en tuff sport både fysisk och psykist!
 
Hoppas på bättre väder imorgon och snart åker jag hem.. Samtidigt som jag börjar känna mig mer och mer som hemma här så saknar jag ändå Varberg. Mina hästar, vänner & familj. Jag kommer vara så motiverad till att forsätta träna och tävla mina hästar när jag kommer hem så det finns inte! Saknar även mitt extra jobb på Gekås, de har snart gått 6veckor sedan jag jobbade sist, kommer inte ha koll på något då det möbleras om ibland, även fast jag är på en ganska liten avdelning - Hästsport.
 
 
 
Kommentera inlägget här: